15 juni 2006

Etiquette

När jag och min gode vän Jerker spelade med Ghost Mice i Slätmon för några veckor sedan köpte jag spökmössens nya skiva "Europe". På skivan fanns, förutom albumspåren, ett sjuttiotal (!!) mp3:or med dem och deras kompisar. En riktig lyx-bonus alltså, med Matty Pop Chart, This Bike Is a Pipe Bomb, Paul Baribeau och många andra. Bland de allra mäktigaste banden var Etiquette, som jag av namnet och låttitlarna att döma trodde skulle vara något slamrigt riot grrrl/hc-band. Men oj, vad jag bedrog mig! Etiquette spelar i samma liga som Au Pairs, Aislers Set och Sporten är död! Sjukt bra, med andra ord.

Om någon kan hitta deras hemsida någonstans får denne gärna posta hit, jag hittar ingenting om dem förutom en liten text på plan-it-x.com där det står att bandet består av folk från The Door-Keys, som jag aldrig hört.

Etiquette "Skinned Head"
Etiquette "Bake a Fu*?ing Pie"

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home