26 november 2006

Blogga aldrig full // Live-lofi

Haha, rolig post den förra. Jag hade roligt på Debaser i fredags, trots att det brasilianska electroclash-bandet var riktigt lökigt. Det tråkigaste som hände var när jag ville gå ut och röka och ingen ville följa med, och att någon tagit min plats när jag kom tillbaka. Jag tar härmed högtidligen tillbaka militärattacken på debban. Men det är fortfarande en go låt de knåpat ihop, Defiance, Ohio.

Jag hittade en rolig samling på archive.org, där ett antal coola artister gör varsin live-låt för radioshowen "Wired for Sound". Bäst just nu är Sufjan Stevens låt, som jag inte vet vad den heter eftersom låtarna inte har några andra titlar än datumet då de spelades in. Funkigt och svängigt med en lyxig banjo (?) i förgrunden.

Sufjan Stevens-låten

Moldy Peaches gör en stompig och bra version av "Lazy Confessions" också.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home