12 oktober 2006

Nya friska tag

Nu har jag varit ledig från skolan nästan en vecka, och inte gjort annat än att lyssna på sweet lo-fi och spela Scrabble, så vafan, nu drar vi igång den här maskinen igen tycker jag. Och jag vill börja med en låt som får mig på så himla gott humör, nämligtvis "My Name Is Jorge" med The Gourds.

Jag är litet partisk, eftersom en av mina roligaste kompisar heter Jorge, men det här är en riktig barnyard stomp från den amerikanska södern, och med barnyard stomps från den amerikanska södern kan man ju inte misslyckas. I alla fall inte om man är från den amerikanska södern. Och det är The Gourds.

The Gourds största claim to fame är att de gjort en skojfrisk bluegrasscover av Snoop Doggy Doggs gamla pärla "Gin and Juice", men de är mer än ett skämtrockband. Lyssna själva, och förundras över hur golvet under er börjar vibrera i takt, för att sedan upptäcka att det beror på att ni själva stampar takten.

The Gourds "My Name Is Jorge", från albumet "Cow, Fish, Fowl or Pig" (Sugar Hill Records, 2002)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home