27 juni 2006

The Jari H. Midsummer Special

Jari H. (nej, inte Haapalainen) är en kompis till mig som gjort jävligt många fina bitar. Tyvärr lever han upp till rockmyten litet väl mycket, med allt vad detta innebär av alkohol och annat ohälsosamt, vilket ibland får honom att hamna i trubbel. Men nu är det hans musik som skall avhandlas.

Jari spelade i ett band vid namn Cone Whaley tillsammans med bl.a. Jonas J., som sedermera blev känd som thehelpmeplease, och några som senare blev en del av internationellt firade tråkrockbandet Mando Diao. Ifrån Cone Whaley-tiden har jag bara hört en låt, som heter "Feathers" och är asabra.

Som soloartist går Jari under namnet PseudoPlotinos, en sammanslagning av de grekiska filosoferna Plotinos och Pseudo-Longinos. Han har även spelat i den magnifikt betitlade duon Lo-Fi for Dummies, tillsammans med Martin som även han gör sologrejer som Morgan Train.

Jari är nog den bästa artisten jag känner. I love you, Jari!

PseudoPlotinos "The Big Fuck You Song"
PseudoPlotinos "Captain Canada"
PseudoPlotinos "Burning Fields"

Lo-Fi for Dummies "Aliens!"
Cone Whaley "Feathers" (live acoustic)

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym säger...

Tack. Jag vaknade surmulen och smått osäker på mig själv - jag har en hel del strul att ta tag i innan jag blir utskriven från det här helveteshålet - och läste av en ren slump din blogg. Vilken hyllning. Wow.
Tack, tack. Det var bidde nästan en tår i ögat och jag vill bara krama dig när jag läser det du skrivit.
Kärlek & respekt!
Din vän
J

09:43  

Skicka en kommentar

<< Home